.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قبض های عالی ؛جیب های خالی
اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مردم مازندران باید پرداخت هزینه های کمر شکن مصرف برق را تحمل کنند.چنانکه افزایش ناگهانی قیمت برق در یک ماه گذشته علاوه بر ایجاد شوک در ساختار معیشتی شهروندان مازندرانی باعث ایجاد نوسان در مراکز تولیدی و اقشار در مازندران شده که در این مجال کم به طور مختصر به آن خواهیم پرداخت.
قبض های عالی ؛جیب های خالی

قریب به یکماه از صدور قبض های برق می گذرد اما هنوز تعداد زیادی از شهروندان مازندرانی توان پرداخت آن را ندارند و کماکان شرکت برق از آنان طلبکار است.پس از گذر ایام تابستان شهروندان مازندرانی با قبض هایی از شرکت برق استان روبرو شدند که شاید مبالغ مندرج در هر قبض به اندازه حقوق یک ماه و یا حتی پنجاه الی هفتاد درصد شهریه یک ترم تحصیلی فرزندانشان بوده است.

هرچند به نقل از مسوولین وزارت نیرو و شرکت برق استان این حرکت در راستای حذف یارانه از قیمت تمام شده برق برای هر خانوار مازندرانی بوده ولی از طرفی هجمه بسیار سنگین و غیر قابل پیش بینی را بر سبد در آمد شهروندان ایجاد نموده است.

اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مردم مازندران باید پرداخت هزینه های کمر شکن مصرف برق را تحمل کنند.چنانکه افزایش ناگهانی قیمت برق در یک ماه گذشته علاوه بر ایجاد شوک در ساختار معیشتی شهروندان مازندرانی باعث ایجاد نوسان در مراکز تولیدی و اقشار در مازندران شده که در این مجال کم به طور مختصر به آن خواهیم پرداخت.

اولین قشری که از این اتفاق دچار ضررو خسران شده قشر زحمتکش کشاورز بوده است .زیرا همزمانی برداشت شالی از شالیزارها مصادف شده بود با صدور قبض های برق با مبالغ میلیونی برای کارخانه های شالیکوبی که در نتیجه همین امر دستاویزی برای تعطیلی شالیکوبی های مازندران شده بود.در مقابل انبوهی از شالی های کشاورزان بینوا در کارخانه ها بلاتکلیف روی هم انباشته شد و کشاورزان هم بخاطر خشک نشدن به موقع شالی های تازه درو شده و کیفیت پایین آن نتوانستند محصولات خود را با قیمت دل خواه به مشتریان بفروشند و با در آمد حاصل از آن بتوانند بدهی های خود به افراد حیقیقی وهمچنین مراکز حقوقی را ادا کنند.

اما قشر دوم؛ کارگران و کارمندان بودند .کسانی که با هزار زحمت وانجام حساب و کتاب های دقیق و با چشم پوشی از خواسته های قلبی و تمنا های درونی سعی در برنامه ریزی برای اندک حقوق دریافتی شان دارند تا با ذره ذره پس اندازی که می شود بتوانند ملزومات تحصیلی فرزندان خود را فراهم کنند که تقارن وصول قبض های برق نجومی و استرس ناشی از قطع برق در صورت عدم پرداخت آن با روز اول مدرسه باعث شد تا این قشر نتوانند آنچنان که باید و شاید جوابگوی نیاز فرزندان دلبند خود باشند.

نهایتأ قشر سوم ؛فعالین بخش های مختلف تولید استان؛ زیرا افزایش مصرف برق در استان بر هزینه های تولید تأثیر بسیار زیادی گذاشت تا جایی که این افزایش قیمت بر تولیدکنندگان باعث بروز شک و تردید در ادامه رقابت سالم در بین آنها شده بود.

لذا با توجه به آنچه که در سطور بالا بیان شده است می طلبد تا مسوولین استانی خصوصأ استاندار مارندران به عنوان نماینده عالی دولت در استان و همچنین نمایندگان مردم در استان به عنوان وکلای شهروندان مازنی در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط؛ به عنوان کارگزاران نظام ؛دست به دست هم داده و با اتفاق ؛اتحاد و همدلی مملو از متانت و بالندگی در پی حل این معضل و قرار دادن استان مازندران در جمع استانهای گرمسیر برآیند تا با تعدیل نرخهای قبوض برق به شهروندان ضعیف و کم درآمد مازندرانی که با زحمت فراوان در حال امرار معاش خانواده های خود هستند باری افزون بر آنچه که با آن دست به گریبانند تحمیل نشود.

مهرداد ایرانی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 مهر 1389
ماموران برق در قائمشهر کنتور خانه بدهکاران را از جای در می اورند.!!!!
a 19 مهر 1389
آقای ایرانی دلت خیلی خوشه!تب قبض برق هم تا یه مدت کوتاه داغ بود وظرف چند روز از تب و تاب افتاد مثل بقیه چیزا از جمله بنزین ووووو.... نهایتا هم این مردم هستند که با هزار زحمت و فشار حالا هرچند به طور اقساطی(به لطف اداره برق)باید زیر بار این هزینه های کمرشکن تاب بیارن
نا شناس 21 مهر 1389
آقای کریمی به جای اینکه اینگونه مشکلات مردم منطقه راحل بکند،دنبال این است که اطرافیانش را درادارات مختلف به طورغیرقانونی به کا بگیرد تاشاید ازاین طریق بتواند دردوربعد درانتخابات رای بیاورد.ولی زهی خیال باطل...
نا شناس 21 مهر 1389
سلام جناب آقاي شمال نيوز ،
فكر نميكنم با فشار هاي مطبوعاتي در جهت كم كردن فيش هاي برق ،خدمتي به سيستم اقتصادي كشور بكني .در حال حاضر صنعت برق بيش از 6000 ميليارد تومان به پيمانكاران خود از محل اجراي پروژه هاي برق بدهكار است .
البته قرار هم نيست كه بدهكاري خود را از مردم عزيز بگيرد.
ولي :
اگر فقط يك روز از آن روزهايي كه كسي جرأت بيرون آمدن از خانه را بدليل گرماي طاقت فرسا تابستان نداشت به ادارات برق مراجعه مي نمودي اين چنين به سادگي از موضوع فيش هاي كمرشكن برق قلم فرسايي نمي كردي .
فقط براي اجراي يك پروژه پست برق در يكي از شهرهاي استان، براي خريد 800 متر زمين در بهترين نقطه شهر ،يك ميليارد و سيصد ميليون تومان پول داده شده است.مابقي هزينه ها (10 ميليارد تومان تجهيز پست -2 ميليارد تومان گرفتن خروجي ها براي مشتركين و... ) واويلا.!!
اما !!!!! :
اين روزها براي همه قبض هاي تلفن و موبايل آمده كه بيشتر بودن مبلغ آن نشان از كلاس بالاست و افتخاري است براي شخص استفاده كننده.
كسي نيامد براي فيش موبايلي كه با يك آنتن فرستنده هزاران نفر را سرويس داده و و هيچ سختي طاقت فرسايي يراي آن مترتب نيست ، مرثيه سرايي بكند.!!!!!!!!!!!
يك كيلو وات ساعت برق براي رسيدن به دست مصرف كننده ، چنان زحمت و هزينه اي را در بر دارد كه مردم عزيز اگر فقط يكبار از نيروگاه تا درب منزل خود را بپيمايند متوجه اين زحمت طاقت فرسا خواهند شد.كسي نيامد با اين مشكلات تابستان و گرماي شديد از ادارات برق بخاطر خاموشي ندادن به مشتركين عزيز حتي يك تشكر خشك و خالي بكند.
بيني و بين ا... كمي انصاف داشته باشيم ، در جايي كه با يك صلوات در مجلس محترم شوراي اسلامي بدون لحاظ كردن هيچ گونه جوانب كار ي(افزايش قيمتهاي كارگران -افزايش تجهيزات برق -افزايش قيمت هاي جهاني و ...) ،به ثابت بودن قيمت حاملهاي انرژي (برق،گاز و ... )در برنامه هاي 5 ساله راي مثبت ميدهند ،از ادارات برق انتظار معجزه بايد داشت؟!!!!!!!!
لازم بذكر است بر اساس آمار ، 80 درصد مردم در تابستان امسال افزايش قيمت غيرمنتظره اي را نداشته و بطور عادي فيش برق برايشان صادر شده است.
حال آنهايي كه شبانه روز يك يا چند كولر در خانه اشان روشن بود به نظرتان چقدر بايد هزينه برق پرداخت ميكردند؟!!!!!!!!!
نا شناس 21 مهر 1389
جناب آقای شمال نیوز،
اهل فیلتر که نیستی انشاء ا... .

دومین نظر کجا رفت ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منتظرم تا نظر اینجانب آورده شود.
نا شناس 22 مهر 1389
سلام ،منتظر نظري كه براي اين خبر نوشته بودم ميمانم تا ببينم چقدر در اطلاع رساني سالم كار ميكنيد.؟!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.307 seconds.